top of page
ChatGPT Image 25 jul. 2025 21_21_17.png
kpn logo wit.png
tornado-2.png
Boris.jpeg
quote (2).png

KPN

“Marc is een zeer ervaren professional op gebied van digitalisering. Vanuit klant perspectief doorgrondt hij snel de verbeter mogelijkheden. Zijn brede netwerk stelt hem in staat digitale oplossingen te bieden die goed aansluiten bij de wensen van zijn klanten.“
quote (1).png

Boris van Beek

Executive Vice President Digital

Uitdaging

KPN Grootzakelijk is sterk in het leveren van hoogwaardige producten en oplossingen. In de klantbediening leunde de organisatie traditioneel op persoonlijk contact via service level managers wat zorgt voor maatwerk, maar ook vraagt om veel handmatig werk.
 

In de loop der tijd waren er meerdere IT-landschappen ontstaan, met uiteenlopende klantportalen en versnipperde datastromen. Klantdata was niet altijd consistent en selfservicemogelijkheden liepen achter en verschilde per platform. Tegelijk groeide bij grootzakelijke klanten de behoefte om meer zaken zelfstandig digitaal te regelen.
 

Er was binnen de organisatie een groeiend besef (nodig) dat digitalisering strategisch onmisbaar is en dat het tijd was voor een gerichte, toekomstvaste aanpak.

Project

Digitale versnelling begint bij het fundament – KPN Grootzakelijk

Oplossing

We startten met het ontwikkelen van een gezamenlijke digitale visie: hoe moet de klantbediening van de toekomst eruitzien? Die visie maakten we tastbaar met een UX-concept en een roadmap die inzicht gaf in de stappen ernaartoe.
 

Samen met IT definieerden we de benodigde technische bouwblokken én prioriteerden we producten op basis van impact: zowel qua volume als klantcontact. Daarnaast is een multidisciplinair digitaal team opgebouwd, bestaande uit UX’ers, customer journey experts en procesexperts, dat samen met IT aan de slag kon met de uitvoering.
 

De kracht van deze aanpak lag in het verbinden van strategie met realiteit: een breed gedragen richting, gekoppeld aan concrete stappen.

Andere projecten

De Magie van een Business en IT Transformatie Combineren

Nationale 
Nederlanden

In 5 Maanden een Schaalbare
Digitaal Bedrijf Opgezet

Kuijpers -
Declan

Platform voor 100+ DevOps Teams: Van Frustratie naar Versnelling

Rabobank
Online

Van doorverwijzingen naar Digitaal Powerhouse

Odido
T-Mobile

Scherp. Snel. Resultaat!

Ik lever, geen onnodige slides maar resultaat. Ik zorg ervoor dat je probleem duidelijk is en maak het heel duidelijk welke mogelijkheden je hebt. Ik ga voor echte klantwaarde, dus help je graag met de implementatie. Dus geen wolkjespraat maar tastbare resultaten!

Resultaat

KPN Grootzakelijk beschikt nu over een helder digitaal kompas én de eerste bouwstenen voor duurzame versnelling. De organisatie heeft focus, de juiste rollen en een stevige basis om digitale klantbediening de komende jaren verder uit te bouwen; schaalbaar en klantgericht.

bottom of page