


Uitdaging
De B2B-site van T-Mobile (tegenwoordig Odido) was ooit een digitale etalage: statisch, formeel en vooral een verwijzing naar het callcenter. De content was productgericht, met cliché stockfoto’s en teksten in U-vorm. Klanten die zelf iets wilden regelen, liepen al snel vast.
Tegelijk vroegen zakelijke klanten juist om digitale service. Ze wilden sneller, makkelijker en meer zelf kunnen doen. Het was tijd om digitaal volwassen te worden.
Project
Van doorverwijzing naar digitaal powerhouse, zo versnelde T-Mobile B2B online
Oplossing
We hebben de hele B2B-omgeving opnieuw opgebouwd.
Geen marketingtaal meer op de website, maar duidelijke oplossingen. Geen stockfoto’s, maar echte klanten. En een tone-of-voice die aanspreekt.
De webshop ging volledig op de schop. We testten, optimaliseerden en personaliseerden met directe impact op conversie. Ondertussen vernieuwden we ook de selfservice-omgeving, op basis van data uit het callcenter en klantfeedback. Alles wat veel vragen opleverde, maakten we digitaal beschikbaar.
Ik was verantwoordelijk voor de strategie én de executie. Samen met IT, marketing, UX en het consumer-team werkten we met korte lijnen en volle focus. Ook hielp ik marketing mee in de shift naar digitaal denken zodat we het hele klantbeeld in lijn kregen.
Oplossing
Online werd een volwaardig kanaal. Sales groeide explosief. Simpele orders verhuisden van het callcenter naar online waardoor medewerkers ruimte kregen voor complexere klantvragen.
De digitale B2B-omgeving werd dé basis voor proposities, campagnes en testing. Niet als vervanging van andere kanalen, maar als versterking ervan.

.png)
ODIDO
Marc is een partner die zowel techniek als menskant van verandering begrijpt. Als je een project opgeleverd wilt hebben, hoe complex ook, moet je bij Marc zijn. Dankzij zijn ervaring en kennis biedt hij effectieve en originele oplossingen voor allerlei vraagstukken. Marc motiveert mensen en bevordert een cultuur van samenwerking en innovatie.
.png)
Oscar Nagel
Head of Innovation
Andere projecten
Scherp. Snel. Resultaat!
Ik lever, geen onnodige slides maar resultaat. Ik zorg ervoor dat je probleem duidelijk is en maak het heel duidelijk welke mogelijkheden je hebt. Ik ga voor echte klantwaarde, dus help je graag met de implementatie. Dus geen wolkjespraat maar tastbare resultaten!
